close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מה השתנה בעולם החקירות בעשור האחרון?

מערכת שורשכח שבט, תשפא10/02/2021

היכרות עם השינויים הטכנולוגיים, מכשירי ההקלטה ואמצעי התצפיות והמעקבים מאפשרת לזהות היטב את השלבים החדשים של חקירות במאה ה-21 לעומת תקופות קודמות. ואיך כל זה משפיע עליכם כלקוחות? הנה מה שכדאי לדעת

תגיות:

המהפכה הטכנולוגית של המאה ה-21 לא מדלגת מעל אף תחום. מה שהיה בעבר פנטזיה רחוקה של יוצרים וסופרים הופך מול עינינו למציאות, עם זמינות גבוהה מאי פעם של שלל מוצרי חשמל טכנולוגיים ומתקדמים. עם זאת, יש תחומים ספציפיים שבהם אפשר בכל זאת לראות שינוי דרמטי יותר מבחינת השימוש בכלים חדשניים.

התחום שבו רואים הכי טוב את השינויים הטכנולוגיים הוא עולם החקירות. נכון להיום, אפשר משרד חקירות לא מרשה לעצמו לעבוד בלי זמינות גבוהה של מכשירי הקלטה מתקדמים ואמצעי תצפיות ומעקבים מדויקים. יתרה על כך, מצופה מכל חוקר פרטי מקצועי לצאת לשטח רק אם יש לו את ארגז הכלים

הזה ורק אם הוא יודע איך להשתמש בו.

מה מאפיין את השירות של משרד חקירות מוביל?

החדשות הטובות מבחינת הלקוחות הן שאפשר לדעת מראש מיהו חוקר פרטי ייחודי ומקצועי ועל מי עדיף שלא לסמוך. אם פונים אל משרד חקירות מקצועי, רואים למשל שהוא מקצה לכל אחד מהחוקרים שלו את הציוד הטכנולוגי המתקדם ביותר. כאן גם לא אמור להיות הבדל בין משרד חקירות בצפון לבין משרדי חקירות במרכז או בדרום, כי הדגש על טכנולוגיה לא מוגבל גיאוגרפית.

מה שהשתנה בעולם החקירות בעשור האחרון זה שכל חוקר פרטי בצפון, במרכז ובדרום מקבל לידיים שלו כלים שעד לא מזמן בכלל לא היו קיימים. אפילו אם מורידים את הרף למכשירי הקלטה או תצפית שכן היו זמינים בעבר, רואים כיום עד כמה הם שכיחים אפילו בפרויקטים קטנים יחסית של חקירות פרטיות – אך ממש לא רק בסוגים שונים של חקירות כלכליות גדולות ובינלאומיות.

במילים אחרות, כיום לא צריך להתאמץ או לבזבז הרבה זמן וכסף כדי להשתמש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים. זה השינוי הכי דרמטי שעבר על תחום החקירות ואת ההשלכות שלו אנחנו נראה בשנים שעוד יגיעו.

כיצד הטכנולוגיה משפיעה על הלקוחות?

היבט אחר בסוגיה מתייחס אל הלקוחות. מבחינת אנשים פרטיים או בעלי עסקים שפונים אל משרד חקירות, השאלה המעניינת היא איך בפועל הכלים הטכנולוגיים האלה אמורים להשפיע עליהם. אבל גם פה יש המון חדשות טובות, כי המשמעות המיידית של מכשירי הקלטה, תצפיות ומעקבים טובים יותר – היא ביצועים מדויקים יותר.

כל אדם שפונה כיום אל חוקר פרטי מקצועי חייב לצאת מתוך נקודת הנחה שכל האמצעים הכי טובים עומדים לרשותו. אם חוששים שזה לא המצב, כנראה שלא מדובר על משרד חקירות מוביל אלא על חוקר חובבן. בשביל למנוע את זה מראש, רצוי לקבל המלצות על משרד חקירות מוביל ומקצועי ולהתייעץ איתו לפני שמתחילים לבצע איתור אנשים ונכסים.

כמה כל זה עולה?

השינויים השונים סביב הטכנולוגיה, השלבים, מכשירי ההקלטה, הדרך, התצפיות והמעקבים לא גורמים לחריגה מתוך מסגרת התקציב.

זה אולי מפתיע את מי שלא בקיא בתחום, אך חשוב לזכור עיקרון מאוד פשוט:ככל שהטכנולוגיה מתקדמת יותר, כך האמצעים שנשענים עליה הופכים להיות זמינים ונגישים. בין היתר, זמינות כזו באה לידי ביטוי במחירים משתלמים של ציוד טכנולוגי משוכלל. מכאן והלאה, כל שנותר הוא לוודא שהחוקרים ישתמשו בהם.

המאמר נכתב תודות למשרד החקירות EMI, ממובילי התחום בישראל משרד חקירות עם מעל 30 שנות ותק וניסיון בכל רחבי הארץ.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה